ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
AZ ÁSZF HATÁLYA
Jelen ÁSZF a hungraszept.hu domain néven üzemelő weboldal tartalmára, a weboldalon elérhető tartalmakra és a megvásárolható termékekre terjed ki. Az ÁSZF az üzemeltetést végző Cég (a továbbiakban: Eladó), valamint a Weboldal látogatója (Felhasználó) illetve a Webáruház vásárlója (a továbbiakban: Vásárló), (a továbbiakban együtt: Felek) jogait és kötelezettségeit, illetve a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos – jogszabályi előírásoknak megfelelő - tudnivalókat szabályozza.
Az regisztrációnak és a vásárlásnak a jelen ÁSZF elfogadása a feltétele, melyről a regisztráció, illetve a vásárlás igénybe vétele során kell nyilatkozatot tennie a felhasználónak.
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunknak figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A weboldal magyar nyelvű felületen elérhetővé tett szolgáltatása Magyarországra irányul. Ennek értelmében a magyar nyelven megjelenített szolgáltatásra, illetve a szolgáltatást Magyarországon igénybe vevő felhasználókra – a szolgáltatás igénybevétele során és az adatkezelésre vonatkozóan is - a magyar jog irányadó és alkalmazandó.
Vásárló jelen szerződésben: A Webáruházban meghirdetett termékek megvásárlását megrendelés útján kezdeményező természetes, vagy jogi személy, aki a fogyasztó és a Cég közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet értelmében fogyasztónak minősül.
Felhasználó jelen szerződésben: a Weboldalra ellátogató bármely személy, függetlenül attól, hogy igénybe vesz-e olyan szolgáltatást, amelyhez regisztráció szükséges.
A weboldalon kínált szolgáltatások – az ÁSZF betartása mellett – bárki által szabadon igénybe vehetők, azzal, hogy a regisztrációhoz kötött szolgáltatások nem érhetők el 18 év alatti személyek számára.
Az ÁSZF hatályba lépésének napja: 2021.03.01.
AZ ÜZEMELTETŐ Cég/ELADÓ ADATAI
Cégnév: Szelence Ipari Megoldások Kft.
Székhely: 2432 Szabadegyháza, Ipartelep, 0351/29. hrsz.
Levelezési cím: 2432 Szabadegyháza, Ipartelep , 0351/29. hrsz.
Kiállító Hatóság: Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága
Nyilvántartási szám: 07-09-024455
Adószám: 22974606-2-07
Bankszámlaszám: 10102969-36887500-01005009
Számlavezető pénzintézet neve: Budapest Bank Zrt.
Weboldal: www.szelence.eu
E-mail: info@hungraszept.hu
Statisztikai számjel: 22974606-4520-113-07
Tárhely szolgáltató:
Cégnév: Fényvadász Kft.
Székhely: 1112 Budapest, Zólyomi út 34/B. C. ép. 3. em. 1.
Ügyfélszolgálati e-mail cím: laci@szelence.support
Tárhely földrajzi helye (EU-ban, vagy EU-n kívül): EU
A WEBOLDAL SZOLGÁLTATÁSAI ÉS HASZNÁLATI FELTÉTELEI
A hungraszept.hu weboldal célja hiteles információk nyújtása a kézfertőtlenítésről, kéztisztításról, valamint az ehhez kapcsolódó termékek köréről, valamint ezen termékek bemutatása és forgalmazása.
A weboldalon információkat, tájékoztatókat teszünk közzé, hogy biztosítsuk a felhasználók lehető legpontosabb tájékoztatását, szolgáltatásaink jogszabályoknak megfelelő nyújtását, ugyanakkor fenntartjuk magunknak a jogot az általunk megosztott tartalmak egyoldalú módosítására.
A felhasználók részére kínált tartalmak különbözhetnek eltérő jogosultságok esetén. Bizonyos tartalmak elérése regisztrációhoz kötött.
A Felhasználó a Weboldalon hozzáférhető bármely Szolgáltatás igénybevételével elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Felhasználási feltételeket, még abban az esetben is, ha nem regisztrált Felhasználója Weboldalunknak. A regisztrációra illetve a termékvásárlása vonatkozó szabályokról külön fejezet rendelkezik.
A weboldalon kínált tartalmakat a felhasználók saját felelősségükre használják. Az itt elhelyezett tartalmakat illetően a fent megadott elérhetőségeken lehet észrevétellel élni.
Az önhibánkon/tudtunkon kívül, módosított/módosult dokumentumok, tartalmak tekintetében kizárjuk a felelősségünket.
A webhelyen megtalálható szerzői anyagok – beleértve, de nem kizárólagosan, többek között a szövegeket, kialakítást, képanyagot, ábrákat és tartalmat – felhasználási joga Cégunkat illeti. Az itt megtalálható szerzői anyagok Magyarország szerzői jogi törvényei védelme alatt állnak. Az anyagok módosítása, másolása, sokszorosítása, újbóli közzététele, feltöltése, letöltése, postai vagy egyéb továbbítása, a nyilvánosság számára megtekinthetővé tétele, más anyagok létrehozásához való felhasználása, a rá mutató linkek létrehozása, átadása, értékesítése, illetve más közcélú vagy kereskedelmi célra történő felhasználása csak Cégunk engedélyével történhet.
Minden jogot fenntartunk az általunk közzétett tartalmak, vagy azok részeinek illetéktelen használatából eredő jogi igények tekintetében.
A más Szolgáltatóktól engedéllyel beszerzett és felhasznált tartalmak vonatkozásában a szerzői és iparjogvédelem a tartalmak tulajdonosát illeti meg, és azok jogosulatlan felhasználása szintén jogsértőnek minősül.
Törekszünk a weboldal folyamatos rendelkezésre állására és használhatóságának biztosítására, ugyanakkor fenntartjunk magunknak a jogot a weboldal saját elhatározásból történő megszüntetésére.
A weboldalon feltüntetett, más weboldalakra mutató linkek alatt megjelenő tartalomért Cégünk felelősséget nem vállal.
REGISZTRÁCIÓ
Regisztrációval elérhető szolgáltatások
A weboldalon bizonyos szolgáltatásaink elérését és a vásárlást csak azon felhasználóink részére biztosítjuk, akik regisztrálnak. A regisztráció a “Fiók “ Menüpont alatt indítható el.
A regisztrált felhasználó részére a bejelentkezését követően elérhetővé válik a Hungraszept oldalon a regisztrált felhasználó saját profilja, mely e menüpontban szerkeszthető, és az alábbi adatköröket tartalmazza a felhasználóra vonatkozóan:
- személyes adatok/profil szerkesztése-módosítása, beleértve a jelszót is
- GDPR megtekintése
- kedvencek megtekintése
- előző vásárlások megtekintése
A regisztráció feltétele
Regisztrációra minden 18. életévét betöltött magánszemély és jogi személyiséggel rendelkező társaság jogosult. A regisztráció ingyenes!
Amennyiben valaki nem kíván a fenti feltételek szerint regisztrálni, annak lehetősége van “Vendégként” belépni, és ily módon rendelni.
A regisztráció folyamata
Ön a weboldal böngészése során bármikor kezdeményezheti a regisztrációját.
A “ Fiók “ feliratra kattintással lehetősége van – a regisztrációhoz szükséges adatok megadása előtt – megismerni Adatkezelési Tájékoztatónkat és jelen Általános Szerződési Feltételeket, melynek ismeretében szabadon eldöntheti, kíván-e regisztrálni.
Amennyiben regisztrálni kíván weboldalunkon, az előzetes tájékoztatásokat követően adhatja meg az űrlapon a regisztrációhoz szükséges adatokat, melyeket a regisztráció elküldéséig bármikor módosíthat.
A regisztráció során Ön jelölőnégyzet bepipálásával jelzi, hogy az ezzel megvalósuló adatkezelési tevékenységhez hozzájárulását adja.
A regisztráció elküldése előtt nyilatkozatot kell tennie arról, hogy az Általános Szerződési Feltételeket elfogadja, tekintettel arra, hogy a szerződés megkötésével Önt az Általános Szerződési Feltételekben foglalt jogok illetik meg, illetve kötelezettségek terhelik.
A regisztrációt követően megjelenő automata képernyő üzenet sikeres elküldést jelez, ha nem merült fel technikai akadály a kitöltést követően. Ebben az esetben valószínűleg az internetkapcsolat hibájából adódóan az adattovábbítás megszakadt.
A regisztrációjának elfogadásáról, a “Hungraszept Ügyfélszolgálat” email címről azonnal visszaigazoló e-mailt küldünk az Ön által megadott e-mail címre, ezért kérjük, hogy azt pontosan adja meg, mivel a kapcsolattartás elsődlegesen e-mailben valósul meg.
WEBOLDALON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
Megvásárolható termékek köre
Webáruházunkban kézfertőtlenítőket, kéztisztítókat, valamint ehhez kapcsolódó termékeket értékesítünk. Ön termékkategóriák szerint böngészhet a Termékek között . A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb lényeges tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Szívesen válaszolunk a termékkel kapcsolatos kérdéseire megadott elérhetőségeinken is.
Figyelmeztetés: A megjelenített termék képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.
Rendelés menete
Webshopunkban csak a regisztrációt követően van lehetőség vásárolni. Amennyiben szeretne megrendelést leadni, akkor kérjük előbb válassza a “ Fiók “ ikont (a képernyő jobb felső sarkában), ahol regisztrálhat, illetve a fentiek szerint jóváhagyott regisztrációt követően be tud jelentkezni saját profiljába. Amennyiben regisztrált vásárlónk, a bejelentkezést követően a profiljában tárolt adatok automatikusan betöltődnek a számlázási és szállítási adatokhoz.
A TERMÉKEK menüben megtekinthetők az általunk forgalmazott termékek. A termék/ek fotója, illetve a termékleírás alatt megtalálható a KOSÁRBA TESZEM gomb, mely lehetővé teszi a megvásárolni kívánt mennyiség megadását és a termék kosárba helyezését. A kosár tartalmának megtekintésére a Webáruház jobb felső sarkában elhelyezett kosár ikonra történő kattintással van lehetőség
A „Kosárba teszem ikonnal” ellátott gombra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.
A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza újra a Termékek menüpontot és folytassa a vásárlást. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött, akkor kérjük nyomja meg a A PÉNZTÁR gombot, és válassza ki az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, adja meg a megrendelés teljesítéséhez és a számlázáshoz szükséges adatait. A megrendelését a Fizetés gombot megnyomva véglegesítheti.
Miután elküldte megrendelését, a képernyőn megjelenik egy automata szöveges visszaigazolás SIKERES MEGRENDELÉS! felirattal, mely alatt megtalálható a rendelési azonosító. Ezt követően a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza a megrendelés elküldésének sikeres megtörténtét, és a megrendelése részleteit. Amennyiben a képernyőn nem jelenik meg a SIKERES MEGRENDELÉS! és ezt követően nem kap a megrendeléskor megadott e-mail címére a megrendelés rögzítését visszaigazoló levelet, a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az ügyfélszolgálati elérhetőségeinken.
A megrendelés feldolgozása
A megrendelésekkel kapcsolatos üzenetek feldolgozása munkanapokon hétfő/ péntek történik 8.oo – 16.00 óra között. A megrendelések leadására bármikor lehetősége van a vásárlónak, de kérjük vegye figyelembe, hogyha megrendelését nem munkanapon küldte el, az csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére a megrendeléstől számított 2 munkanapon belül küldünk Önnek a Megrendelés megerősítéséről egy visszaigazolást.
Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje a visszaigazolástól számított 2-5 munkanap.
Szerződés létrejötte
Az Ön által elküldött megrendelés vételi ajánlatnak minősül és fizetési kötelezettséget von maga után. A vételi ajánlat a Vásárlót 48 órán belül köti. Amennyiben a vételi ajánlat ezen határidőn belül nem kerül elfogadásra, Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól.
A vételi ajánlat elfogadását 2 munkanapon belül írásban, e-mail kiküldésével megerősítjük, a megrendeléskor hatályos Általános Szerződési Feltételek szerint. A Megrendelés leadása gomb megnyomásával Önt fizetési kötelezettség terheli, melynek teljesítését a megrendeléskor választott módon köteles végrehajtani.
A megrendeléskor hatályos Általános Szerződési Feltételek PDF formában mentett változatának elérhetőségét a megrendelés megerősítését tartalmazó e-mailben küldjük meg Önnek.
Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló abban az esetben kezdeményezhet megrendelést, ha magára nézve kötelezőnek ismeri el az Általános Szerződési Feltételeket. Amennyiben megrendelést kíván leadni, a szerződési feltételek elfogadásáról és a megrendelésből eredő fizetési kötelezettség tudomásul vételéről nyilatkozatot kell tennie a megrendelés elküldésével egyidejűleg. Ezen nyilatkozatát, és annak időpontját Cégünk elektronikusan tárolja. A szerződés az Ön vételi ajánlatának Cégünk által – alább ismertetett módon – történő elfogadásával jön létre az ÁSZF-ben foglalt szerződéses feltételekkel, magyar nyelven. A létrejött szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül, de nem minősül írásbeli szerződésnek és azt a Cég nem iktatja. A megrendeléskor hatályban lévő ÁSZF tárolt változatát és a megrendelés adatait cégünk a szerződés megszűnésétől számított 5 évig őrzi. A vételár teljes kifizetéséig a termék a Cég tulajdonában marad.
A vásárlási szerződés határozott időre szól, a megrendelés jóváhagyásával lép hatályba és a megrendelés teljesülésével megszűnik. A szerződés mindaddig hatályban marad, amíg a felek összes egymással szembeni kötelezettségüket nem teljesítik.
Az adatbeviteli hibák javítása megrendelés során
Önnek a megrendelés elküldését megelőzően lehetősége van a megadott adatok módosítására, adatbeviteli hibák javítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatók a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). A kötelezően megadandó adatok esetében automata figyelmeztetés történik, ha valamely mező üresen maradt. Az Ön által tévesen vagy pontatlanul megadott adatok (ideértve a kosárba helyezett termékeket és azok mennyiségét is) miatt bekövetkező késedelemért, problémáért Cégünket nem terheli felelősség. Felhívjuk figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Ha a megrendelés elküldését követően veszi észre, hogy adatait, vagy a megrendelését hibásan adta meg, kérjük, hogy haladéktalanul szíveskedjen értesíteni Cégünket az info@hungraszept.hu e-mail címen.
Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatokat pontosan adja meg, hiszen az Ön által megadott adatok alapján készül a számla, illetve a megadott címre végezzük a szállítást. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Ön által hibásan, pontatlanul teljesített adatbevitelből eredő minden kárt és költséget jogosultak vagyunk Önre hárítani. A pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért nem vállalunk felelősséget.
Árak
A Webáruházban feltüntetett árak bruttó árak. Az általános forgalmi adó összegét a megrendelés összesítője mutatja. Az esetlegesen felmerülő szállítási költség nem kerül beépítésre az eladási árba, az külön tételként szerepel.
Amennyiben hibás árat tüntettünk fel a termék mellett, a tőlünk elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy – a vonatkozó jogszabály alapján – Cégünk nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben Ön ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.
Külön csomagolási költséget nem számítunk fel. Kiszállításért (amennyiben a nem székhelyünkön történik meg a vásárolt termékek átvétele) külön díjat számolunk fel. A szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítás/Fizetés menüpont alatt, a vásárlás folyamata közben áttekinthetően megtalálható.
Fizetési feltételek
A megrendelt termékek árát és a szállítási költséget a megrendelés során választott fizetési mód megjelölésével adhatja meg.
Személyes átvétel telephelyünkön:
amennyiben ezt a lehetőséget választja, akkor lehetősége van a termékeket telephelyünkön, Szabadegyházán átvenni, hétközben, munkanapokon, 8-16h óra között.
ONLINE bankkártyás fizetés: Online bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk a Stripe szolgáltató magyar nyelvű fizetőoldalára, amely a bankkártya kibocsátó társaságok legszigorúbb szabályai és biztonsági előírásai szerint működik. A fizetéseket a Stripe Ltd. garantálja. A következő kártyákkal lehet fizetni: Mastercard, Visa (amennyiben a kártya kibocsátója engedélyezi).
A kártyás fizetés a Stripe Ltd. biztonságos felületén keresztül történik, mely automatikusan jelenik meg a megrendelés jóváhagyását követően. A szükséges bankkártya adatok bevitele után a Fizetés gombra kattintva a fizetés végrehajtásra kerül. A fizetés megtörténtéről a rendszer visszaigazolást küld, majd visszairányítja a megrendelőt a webáruházba, ahol a fizetésről szintén visszaigazolást kap. Cégünket nem terheli felelősség a Stripe Ltd. weboldalán történő bankkártyás fizetés során használt banki adatok illetéktelenek részére hozzáférhetővé válásából eredő károkért. Cégunk semmilyen módon nem fér hozzá és nem tárolja a fizetési adatokat.
Bankkártyás fizetést biztosító szolgáltató:
Stripe Ltd.
Székhely: San Francisco (HQ), CA, United States, 510 Townsend St, San Francisco
Email: info@stripe.com
PayPal-lal való fizetés:
A Paypal rendszerén keresztül történő fizetés a szolgáltató mindenkor érvényes Felhasználói megállapodása szerint lehetséges, amely itt érhető el:
https://www.paypal.com/hu/webapps/mpp/ua/useragreement-full
Banki átutalásos fizetés:
Banki átutalás esetén a termékek ellenértékét Cégünk bankszámlaszámlájára kell átutalni.
Bank neve: Budapest Bank Zrt.
Számlatulajdonos neve: Szelence Ipari Megoldások Kft.
Számlaszám: 10102969-36887500-01005009
A termék/ek mindaddig Cégünk tulajdonában vannak, míg az áru ellenértéke Cégünkhöz meg nem érkezik.
Az adattovábbítással kapcsolatos további tájékoztatást az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.
Szállítási feltételek
A webáruházunk által kapott megrendeléseket a Magyar Posta, MPL futárszolgálat futárai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 08-16 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a fent megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják. Amennyiben a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a csomagról. A küldeményről ezután az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat az újra egyeztetett időpontban díjmentesen megkísérli a kiszállítást.
Házhoz szállítás díja
A házhoz szállítás díjait (csomagolási és postaköltség) futárszolgálattal a vásárlási folyamat során a szállítási mód kiválasztásakor, az adott szállítási mód mellett megjelenő „Részletek” gombra kattintással lehet megtekinteni.
Utánvétre nincs lehetőség.
Amennyiben a termék adatlapján úgy látja, hogy a kiszállítás díjmentes, szállítási költség nem terheli a megrendelését.
Futárszolgálat adatai:
Magyar Posta Logisztika
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Email: ugyfelszolgalat@posta.hu
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
FOGYASZTÓI TÁJÉKOZTATÓ
Minden vásárlónak joga van a minőségi hibás termékekkel (bármilyen termékkategóriában) kapcsolatosan panasszal élni.
A terméken elhelyezett címkék, feliratok fontos információkkal szolgálnak a termékről (a termék megnevezése, az összetevők listája, aránya, csomagolt terméknél a nettó mennyiség, a gyártó neve és címe, a tárolási és felhasználási leírás). Mindezek mellett, a terméken feltüntetésre kerül a termék szavatossága (minőségmegőrzési ideje), mely az az időtartam, ameddig a termék a tulajdonságait helyes tárolási körülmények között megőrzi. A szavatossági megjelöléssel a Szolgáltató garantálja, hogy megfelelő tárolás mellett a (bontatlan) termék a feltüntetett időtartam alatt/dátumig fogyasztható-használható, minőségét megőrzi.
Kellékszavatosság
Ön a Cég hibás teljesítése esetén a Céggel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint, tekintettel arra, hogy a szavatossággal a Cég köteles arra, hogy olyan terméket adjon át a vásárlónak, amely kifogástalan, nincs rejtett hibája.
Kellékszavatossági igénye keretében kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a cég számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a cég költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat, és kérheti a vételár visszafizetését.
A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Cég adott okot.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított egy hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogok érvényesítésére már nincs lehetőség.
A Vásárló a Céggel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Cég nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban Ön köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Termék hibája esetén Ön – választása szerint – az előző pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igény keretében kérheti, hogy a gyártó a hibás terméket javítsa meg, vagy cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.
Jótállás
Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a Cég kötelezett a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles, amennyiben az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre, az ott meghatározottak szerint értékesíti azokat.
Amennyiben Cégunk jótállásra köteles, a jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban kitűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már letelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Cég vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül.
A jótállással érintett termékről a Cég jótállási jegyet bocsát ki az alábbi tartalommal:
A Cég adatai (bélyegző) a termék neve, típusa, ára, vásárlás időpontja.
A 3 napon belüli meghibásodás esetén a Cég a termék cseréjére köteles.
A szavatossági és jótállási igények intézésének rendje
Szavatossági igény érvényesítésekor a szerződés megtörténtét a Vásárlónak kell bizonyítania a vásárlást igazoló nyugta vagy számla bemutatásával.
A Cég a nála bejelentett (e-mailben, vagy postai úton, továbbá szóban előterjesztett) szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti
a) a Vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
b) a Vásárló és Cég közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
c) a szerződés Cég általi teljesítésének időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
Amennyiben ez a jegyzőkönyv felvétele időpontjában nem teljesíthető, a Cégnak 5 napon belül kell megküldenie a Vásárló felé a szavatossági, illetve jótállási igény teljesíthetőségéről szóló tájékoztatását.
A Cég a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
A Cég törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A Vásárló hátrányára nem köthető ki szerződési feltétel, az ilyen kikötés helyébe a vonatkozó jogszabály rendelkezései lépnek.
Elállás joga
A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26) Korm.rendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak.
Ön a vételi ajánlatának Cégunk által történő elfogadásáig bármikor, indoklás nélkül visszavonhatja vételi ajánlatát. Ezt követően a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban, azt követően
- a megrendelt termék kézhez vételétől,
- több termék eltérő időpontban történő szolgáltatása, vagy több darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott termék átvételétől
számított 14 napig indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Fenti 14 napos elállási jogát gyakorolhatja,
- az első szolgáltatás napjától, amennyiben a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni,
- a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától.
Amennyiben él elállási jogával, úgy ezt a Céggel egyértelmű szóbeli, vagy írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Az elállási nyilatkozat letölthető a Webáruház külön menüpontjából is.
A Cég az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni Önnek. Elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a Cégnek visszaküldeni. A visszaküldés költsége Önt terheli.
Amennyiben elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles a Cég az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha Ön olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A Cégnek a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg Ön hitelt érdemlően a termék visszaküldéséről igazolást nem küld. A két időpont közötti eltérés esetén a Cég a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.
A Cég a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Cég a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
A Cég követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését a fogyasztó kifejezett kérésére határidő előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a hivatkozott jogszabály 29. §-a tartalmazza részletesen azokat az eseteket, amikor nem illeti meg a Vásárlót az elállás joga. A Cégünk által forgalmazott termékek tekintetében az alábbi hivatkozott bekezdések esetében nem élhet a vevő az elállás jogával:
a ) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
Ügyfélszolgálat, panaszkezelés, jogi igények érvényesítése
Cégünkkel szemben Ön panasszal élhet a székhelyünkre címzett postai küldeményben, az elektronikus levelezési címünkre küldött levélben, illetve szóban telefonos elérhetőségeinken, az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken.
A panasz felvételéhez szükséges:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a Cég nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küldünk meg a vásárló részére. A részünkre írásban beérkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgáljuk és arra érdemi választ adunk. Panaszának esetleges elutasítását indoklással látjuk el. A panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt őrizzük meg.
Cégunk törekszik arra, hogy a jogvitáit elsősorban békés úton rendezze.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület előtti eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett Céggel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testületnél jogosult eljárást kezdeményezni. A békéltető eljárásában a Webáruház üzemeltetője a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a www.bekeltetes.hu oldalon. Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a webáruház nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes járási hivatalok listáját és elérhetőségeit a www.jarasinfo.gov.hu oldalon érhetik el. Egyes esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a megyeszékhelyek járási hivatala folytatja le.
A Cég székhelye szerint illetékes Békéltető Testület:
Fejér Megyei Békéltető Testület
8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.
Az Eladó külön, a kereskedelmi tevékenységére vonatkozó magatartási kódexnek nem vetette alá magát.
A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések, hardverrel és szoftverrel való kompatibilitás
A szolgáltató a Webáruház minimum 95%-os rendelkezésre állását garantálja éves szinten. A Webáruház üzemeltetője és a tárhelyszolgáltató az admin felületen tárolt vásárlói adatok sértetlensége, jogosultalan hozzáférés megakadályozása érdekében a tőle elvárható gondossággal választja meg a technikai és szervezési intézkedéseket. A rendelkezésre állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 3 nap időtartamú tervezett karbantartás, feltéve, hogy annak időpontjáról és várható időtartamáról Szolgáltató előre értesítette Vásárlót a Honlapon.
A Honlap mindenfajta böngésző szoftverrel és operációs rendszerrel együttműködik. A Honlap kommunikációja HTTPS protokollon keresztül történik, biztosítva a kommunikáció/adatbevitel titkosságát. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy indokolt esetben, bármely funkció elérhetőségét időlegesen valamennyi Felhasználó vonatkozásában felfüggessze, vagy a funkció biztosítását véglegesen megszüntesse.
Adatkezelés
Kérjük, olvassa el az Adatkezelési tájékoztatónkat, amelyben részletesen ismertetjük az EU Általános Adatvédelmi rendeletének megfelelő adatkezelési gyakorlatunkat, illetve a fogyasztók személyes adatainak védelméhez fűződő jogait és lehetőségeit.
Egyéb rendelkezések
Fenntartjuk a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A folyamatban lévő vásárlásokra a megrendelés elküldésének időpontjában érvényes ÁSZF az irányadó.
AZ ÁSZF a weboldal e célra szolgáló menüpontjából is letölthető, illetve nyomtatható, továbbá megtalálható székhelyünkön.
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben az alább felsorolt jogszabályok rendelkezései az irányadók:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény,
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv.
A fogyasztó és a Cég közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. Rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22) Korm. rendelet
a fogyasztó és Cég közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény
Általános szerződéses feltételek (PDF formátum)